smäller i skallen

helt plötsligt bara smäller det till och ångesthelvetet är tillbaka i skallen på mig. mörker mörker mörker mörker. 
Vill bort till solen. 

Jag var på begravningen sen. E var med. jag satt och andades i hans halsgrop hela tiden. kunde inte. ville inte se henne ligga där. i kistan. en vit kista var det. jag hade köpt en stor bukett med vita rosor. det var dom hon gillade bäst. 

E fick släpa mig fram till kistan. vet att jag såg ut som ett helvete med svullna ögon men jag bryr mig inte. föll på knä. pussade på kistan och orkade inte. tack för E. tack. han reste mig. höll mig. bar mig nästan. dom spelade Mazzy Star i bakrunden. Turning into dust. sjöng hon. om och om igen. Min fina Ida ska bli just det nu. damm. stoft. hon försvinner. jag la dit mitt brev. brevet som jag skrev på natten. det går inte att se nåt vad det står. bara tårar. men hon vet vad jag skrev. likaså jag vet vad hon hade skrivit om det hade varit jag.

Jag mår inte bra just nu. tror jag. vet ingenting längre. är knappt inne på datan. bloggar ibland. tömmer mailen. projektet är lagt på is. för tillfället. 

just nu koncentrerar jag mig på att leva. att andas. att äta. att älska E. 

det mest grundläggande kräver så mycket kraft. 



Jag har blivit för smal igen. gått ner 8 kilo. jag ser nästan anorektisk ut. jag hade inga reserver från början att ta av. nu försvinner musklerna med. jag vill inte detta. vill inte. 

JAG VILL LEVA! jag ska leva. jag käpar för att få leva. men leva det ska jag. fuck u mörkret. jag ska elda upp dig. jag övervinna dig. döda dig med en spark i magen. du får inte finnas kvar i mig. nu ska du bort. jag ska ha ett komplett liv. jag förtjänar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0