jag kan inte sova

kan inte sova. lämnade E i sängen. sitter i soffan. tankarna far runt. runt runt. som man gjorde på liseberg när man åkte bilarna. fick alltid åka i en ful bil. ida och jag var där en gång. skratt och sockervad. jag saknar dig. visste att du mådde dåligt. ringde och sms:ade. skulle hem till dig och ta hand om dig. krama dig. och så ligger du där. död. vit hud. så vit. kall. varför? upprepning i mitt huvud. varför varför varför varför? jag skriker efter dig. var är du?

jag har letat överallt. packade upp kartong efte kartong med dina kläder. plötsligt luktade hela walk-inen som dig. trodde du var bakom. hörde dig skratta från bakom skohyllan. hörde dig. visste att du fanns där. vågade inte röra mig av rädsla för att du skulle vara borta. ryste till. borta. luktade bara sommar. men du var borta. imorgon är det begravning. du skrev att du vill ha mig där men. jag vet inte. klarar inte mer nu. det är nog. vill inte gå dit. jag är så jävla besviken på dig. tror inte ens du förstår. hur skulle du kunna. fatta? du är ju död. det är din begravning imorgon.

kan inte var ensam just nu. E måste sova, han har träning imorgon. måste ut ut. jag kommer kvävas här. vet inte. kan inte andas. måste bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0