dagen so far

<3kunde inte  sova inatt. vaknade nog varannan timme och låg och tittade i taket. Skuggor. mörker. jag saknar dem. saknar mina systrar. mina älskade vänner. som lämnade mig här ensam.

Jag tror att det är upp till mig nu att leva. för jag är ensam utan mina systrar. ensam i viss bemärkelse. 

gav upp sömnförsöket vid halv 6. kokade ägg, och gjorde gröt. jävlar vad det ska ätas nu. åt upp nästan allt. löjligt stolt över mig själv. väckte mannen vid 8 och så fick han frukost på sängen som han såklart lyckades hälla ut. sparade  vatten och duschade tillsammans. Till psykkärringen vid halv 10. Ny medicin. Vill ha ett ljus i tunneln. tvingade henne att fatta ett beslut. Att inte vela utan ta tag i det. Ska dit 3 ggr i veckan nu. och på dbt. det ska bli bra. har aldrig velat så mycket som nu. har aldrig riktigt bestämt mig innan. nu är det dags. 

Gick en kort sväng på stan men helvete vad folk det var. måste vara sportlov eller något. folk överallt. promenerade hem. jag älskar snö. känns så konstigt att skriva hem, när jag ska hem till E. eller hem till oss. jag bor ju där nu. skönt med plats. skönt att slippa dela tvättmaskin. har satt upp alla hyllor i min walk-in. skitfint. får plats med alla mina skor nu. 

jag arbetar. arbetar och lyssnar på musik. Skruvar upp hyllor. då kan man inte tänka på annat samtidigt. det går inte. då är hjärnan upptagen. det är bra.

Lagade lunch för nån timma sen. och har suttit här sen dess. jobbat, bytt moderkort i en kompis data. alltid trevligt med klirr i kassan. 

nej nu måste jag dra. jag ska sortera mina och idas kläder. allt för att inte tänka. allt.


(just det, jag godkänner inga kommentarer just nu. orkar inte läsa dom)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0